Lantmännen on maatalousosuuskunta ja johtava toimija maatalous-, kone-, bioenergia- sekä elintarvikealalla Pohjois-Euroopassa.
Hyvän mielen paalit suomalaisnuorten tueksi
Lantmännen Agro, Lantmännen Agro -kauppiaat ja Rani Plast keräävät yhdessä varoja suomalaisten lasten ja nuorten mielenterveystyön tukemiseen. Ensi kesänä pelloilla näkyvistä tummanvihreiden paalien käärintään käytetystä muovista yhteistyökumppanit lahjoittavat yhtä suurin osuuksin Mieli Ry:lle yhteensä 3 €/rulla.
THL:n mukaan jopa joka neljäs nuori kärsii mielenterveyden ongelmista, ja ne ovatkin alle 29-vuotiaiden suurin terveyshaaste. Luvut ovat huolestuttavia ja samaan aikaan Mieli Ry:n mukaan tukipalveluiden käyttäjämäärät kasvavat koko ajan. Apua siis todella tarvitaan.
- Varmasti monet ovat uutisia lukiessaan miettineet, mitä voisivat omalta osaltaan tehdä. Olin todella iloinen, että tähän ideaan olivat kaikki osapuolet heti lähdössä innolla mukaan, kertoo Hyvän mielen paalit -kampanjan ideoijana toiminut Lantmännen Agron asiakkuuspäällikkö Kirsi Kause.
Värillä on nyt väliä
Lokakuussa alkavaan hyvispaalikampanjaan on helppo osallistua, jos tilalla joka tapauksessa tehdään rehupaaleja. Eriväriset käärintämuovit ovat hyvä tapa erotella eri säilörehusadot toisistaan. Tänä syksynä värivalinnalla voi aidosti auttaa myös muita. Asiakkaat maksavat hyvispaalirullista saman hinnan kuin muistakin vastaavista tuotteista, joten he osallistuvat kampanjaan ostopäätöksellään. Jokainen myyty lava kasvattaa hyväntekeväisyyssummaa 60 eurolla.
Kauppiaiden osuus hyväntekeväisyyspotista maksetaan Maatalouskauppiasyhdistyksen kautta.
- Haluamme olla mukana tässä. Kun asiaa ketjujohtokunnassa esiteltiin, olivat kaikki asiasta yhtä mieltä, sanoo ketjukauppiasjohtokunnan puheenjohtaja, kauppias Arto Heiskanen.
Kääri paalit hyvänmielenvihreään
Kampanjassa mukana olevaa tummanvihreää paalimuovia on saatavilla 18.10.– 8.11.2024 välisenä aikana kaikista Lantmännen Agro -kaupoista. Kampanjamuovi on tuttua ja taattua kotimaista RaniWrap-laatua, mutta väri on Suomen markkinoilla uusi, hyvänmielenvihreä.
- Tummanvihreää muovia ei ole Suomen markkinoille tehty aiemmin ja toivoa symboloivana värinä ajattelimme sen olevan tähän tarkoitukseen paras vaihtoehto, kertoo Ranin aluemyyntipäällikkö Harri Furu.
Kampanjamuovin tuotetiedot:
• 750 mm leveä, 1500 m pitkä ja vahvuus 0,025 mm
• kätevä, pakkaukseton 20 rullan easypack-lava
• Käy kaikkiin paalaimiin
• Materiaali UV-suojattu LDPE
• Rullan paino 26 kg
Apu tulee tarpeeseen
Mieli ry:ssä tieto Hyvänmielenpaalien kampanjasta otettiin ilolla vastaan, sillä apu tulee enemmän kuin tarpeeseen.
- Olemme saaneet tiedon julkisen tuen vähenemisestä, samalla kun mielenterveyshaasteet koskettavat yhä useampia ihmisiä, ja apua tarvitaan enemmän kuin koskaan. Tästä syystä Lantmännen Agron suunnittelema kampanja tuli täydelliseen aikaan. Tämän kampanjan avulla voimme tarjota tukea apua tarvitseville, kertoo varainhankintapäällikkö Maria Rahikka Mieli ry:stä.
Tule sinäkin kanssamme tekemään hyvää – Osta Hyvän mielen paalit lähimmästä Lantmännen Agro-kaupastasi!