Asiakkaista 90% tyytyväisiä Lantmännen Agroon

Lantmännen Agro kauppojen asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin marras- joulukuussa 2023. Kyselyn tarkoituksena oli selvittää kauppojemme nykyistä palvelukykyä ja toimintaa. Kyselyn toteutti toimeksiannostamme Kantar Agri Oy.

Ystävällisyys, ammattitaitoisuus ja ongelmien ratkaisukyky korostui

Asiakkaistamme 90 % pitää oman Lantmännen Agro kauppansa toimintaa, tuotteita ja palvelua vähintään hyvänä. Erittäin hyvänä tai todella erinomaisena palvelua pitää yli puolet vastaajista. Toimintamme arvioinneissa korostuivat henkilöstömme avuliaisuus, ystävällisyys sekä ammattitaitoisuus. Myös kaupan henkilöstön luotettavuus, vastuullisuus sekä ongelmien ratkaisuapu painottui vastauksissa. Nuoret maatalousyrittäjät antoivat meille keskimääräistä parempia arviointeja kautta linjan.

Verkkopalvelut ja hinnat kehityskohteena

Venäjän hyökkäyssodasta Ukrainaan johtuen monet tuotantopanosten hinnat olivat viime satokaudelle korkeita ja myös koko viime vuoden viljasato jäi maassamme alhaiseksi. Maataloustuotannon heikko kannattavuus onkin ollut asiakkaidemme suurin haaste viime vuosina. Asiakaskyselymme pohjalta keskeiset Lantmännen Agron kehittämisen kohteet kohdistuvatkin pääasiassa tuotteiden ja palveluiden hintoihin. Myös tuotevalikoimiamme toivottiin vielä laajemmiksi. Verkkosivuilta tiedon löytäminen koetaan joskus haasteelliseksi ja sivuille kaivattiin lisää helppokäyttöisyyttä, selkeyttä sekä hintatiedon esittämistä useammin.

Saimme myös paljon vapaata palautetta ja ideoita asiakkailtamme. Tutkimuksen tulokset on jaettu Lantmännen Agro kauppoihin ja ne käydään myös kauppojen henkilöstön kanssa läpi.

Kyselyyn vastanneiden kesken arvottiin 500 euron lahjakortti Lantmännen Agro kauppaan. Mikko L Kärsämäeltä voitti lahjakortin 11.3.2024 suoritetussa arvonnassa.

Onnittelut Mikolle ja suuri kiitos kaikille kyselyyn vastanneille!