Tuottajalle kiitos

Julkaistu 22.10.2015 klo 16.08 | Päivitetty 11.03.2016 klo 15.34

K-ruokakaupat kutsuvat asiakkaansa tukemaan suomalaisia ruoantuottajia

K-ruokakaupoissa marraskuusta lähtien toteutettavassa kampanjassa asiakas voi halutessaan maksaa yhden lisäeuron ostamastaan suomalaisesta joulukinkusta. K-ryhmä osallistuu talkoisiin ja laittaa jokaisen lisäeuron päälle toisen.

Tuottajalle kiitos -joulukinkkukampanjan tavoitteena on kerätä 500 000 euroa, joka maksetaan lyhentämättömänä sikatilallisille. Tuottajalle kiitos -lisä tullaan tuomaan lähikuukausina myös valittuihin Pirkka-tuotesarjan tuotteisiin, ja se tuloutetaan suoraan tuottajille. MTK antaa toimintamallille täyden tukensa.

Suomessa täysin uudenlaisella toimintatavalla K-ryhmä haluaa yhdessä asiakkaidensa kanssa tukea suomalaista tuottajaa. Tuottajalle kiitos -toimintamallin tarkoituksena on nostaa esille suomalaista elintarviketuotantoa ja -yrittäjyyttä.

"Nyt on aika sanoa tuottajalle kiitos."

Osallistumalla Tuottajalle kiitos -kampanjaan asiakkaamme voi omalla toiminnallaan suoraan vaikuttaa suomalaisen elintarviketuotannon säilyttämiseen, kertoo Keskon päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Jorma Rauhala.

Suomalaiset haluavat kotimaista ruokaa

Elintarvikkeiden kotimaisuus on suomalaisille tärkeää. Tuoreen Taloustutkimuksen teettämän Suomi Syö -tutkimuksen mukaan peräti 82 prosenttia suomalaisista pitää tärkeänä syödä kotimaista ruokaa.

K-ruokakaupoissa myytävistä tuotteista jo noin 80 % on Suomessa valmistettuja. Jo siksi meille on ensiarvoisen tärkeää olla suomalaisen elintarviketeollisuuden luotettava kumppani. Suomalaisen tuottajan ja elintarviketeollisuuden elinvoimaisuudesta on pidettävä huolta, kertoo Rauhala.